Trafne słowa kluczowe i dobre wykluczenia
Prowadząc kampanie dla deweloperów w wyszukiwarce Google większość agencji wykorzystuje różne typy dopasowania słów kluczowych żeby zwiększyć liczbę wyświetleń reklam, gdyż o wielu frazach z tak zwanego „długiego ogona” nawet by się nie pomyślało. Oczywiście jest to dobra metoda na zwiększenie zasięgu i liczby kliknięć ale pod warunkiem, że agencja na bieżąco sprawdza co wpisują internauci w Google, i robi odpowiednie wykluczenia.
Przykładowo, jeżeli słowem kluczowym są „mieszkania warszawa” w dopasowaniu do wyrażenia, to reklama może wyświetlić się osobom wpisującym hasło „mieszkania na sprzedaż warszawa” czy „mieszkania od dewelopera warszawa”, ale może też wyświetlić się osobom które wpisują hasło „gotowe mieszkania warszawa” (jeśli mamy gotową inwestycję to dobrze, ale jeśli oddanie jest za rok to już niekoniecznie). Bardzo często spotykam się z tym, że przy takim słowie kluczowym duży ruch na stronę deweloperów daje fraza „mieszkania na wynajem warszawa”, a to już zdecydowanie nie jest nasz klient!
Wiele agencji po zakończonej kampanii wysyła klientom raporty słów kluczowych wybranych do kampanii, a nie raporty wyszukiwanych haseł. Zdecydowanie rekomenduję aby wymusić przesyłanie także tego drugiego raportu, bo może się okazać, że połowę kliknięć generują złe frazy!
Poniżej screen z panelu Google Analytics z wybranymi słowami kluczowymi w jednej z kampanii:
A tutaj screen wyszukiwanych haseł w tej samej kampanii. Jak widać, nie wszystkie frazy pasują do oferty:
Z własnego doświadczenia wiem, że podstawą dobrze prowadzonej kampanii w wyszukiwarce Google są dobrze dobrane słowa kluczowe, trafne reklamy ale i dobrze zrobione wykluczenia.
Dlatego, bardzo ważne jest regularnie przeglądać listę wyszukiwanych haseł, które wpisują internauci i wykluczać niepotrzebne słowa kluczowe, żeby nie wyświetlać reklam na frazy, które nie pasują do konkretnej inwestycji.
Jeżeli masz dostęp do Swojego Google Analytics możesz Sam/a łatwo sprawdzić co wpisali internauci, którzy weszli z reklam Google na Twoją stronę.